Promocja nieruchomości w internecie

W ciągu ostatnich lat internet stał się jednym z podstawowych narzędzi promocji nieruchomości. W pierwszym z wpisów po dłuższej przerwie przedstawię kilka wskazówek pomagających zwiększyć skuteczność marketingu nieruchomości w internecie.

1. Klient kupuje oczami.

Wyszukanie oferty nieruchomości na portalu ogłoszeniowym jest zwykle pierwszym kontaktem klienta z naszą nieruchomością. Badania psychologiczne wskazują, że w ciągu pierwszych kilkunastu sekund nasz umysł dokonuje wstępnej selekcji i wyrabia sobie opinię dotyczącą produktu. Większość osób jest wzrokowcami, dlatego warto poświęcić trochę czasu (a czasem także pieniędzy) w przygotowanie ładnej i wykonanej prawidłowo pod względem technicznym sesji fotograficznej nieruchomości. Przydatne mogą okazać się także dodatkowe informacje takie jak rzut lokalu z naniesionymi nazwami pomieszczeń oraz zdjęcia szczegółów zwiększających atrakcyjność naszej nieruchomości na tle pozostałych (np. sauna, wanna z hydromasażem).



2. Dobre zdjęcia

Zdjęcie jest nośnikiem informacji o bardzo dużym potencjale przekazywanej treści, dlatego ważne jest aby wywołały u oglądającego zamierzony przez nas efekt. Fotografując nieruchomości warto pamiętać i kilku podstawowych zasadach:

FOTOGRAFIA Z ZEWNĄTRZ:
- fotografując dom od zewnątrz warto wykorzystać obiektyw szerokokątny umożliwiający ukazanie całej nieruchomości w kadrze oraz pokazać go z kilku ujęć (boki, narożniki):


- warto pochwalić się detalami np. ozdobnymi elementami wykończenia np. ozdobną fakturą cegły:


FOTOGRAFIA WNĘTRZA

Ze względu na ograniczoną przestrzeń wybór dobrego ujęcia we wnętrzu nieruchomości jest trudniejsza niż w przypadku sesji plenerowych. W takim przypadku warto dać odbiorcy naszej oferty możliwość zorientowania się w przestrzeni - kolejności pomieszczeń, rozmieszczeniu drzwi i okien. Fotografowanie niewielkich pomieszczeń warto rozpocząć od narożników oraz zastosować obiektywy szerokokątne pozwalające na uzyskanie różnych efektów - wspominanego szerokiego kątu lub tzw. zdjęć sferycznych. Te ostatnie dobrze sprawdzą się jeśli chcemy zatrzymać uwagę oglądającego na jednym, centralnym punkcie w pomieszczeniu. Należy jednak pamiętać, że zbyt duża ilość fotografii sferycznych może przynieść odwrotny skutek - duże zniekształcenia na obrzeżach zdjęcia uniemożliwiają prawidłową ocenę odległości i wymiarów pomieszczenia.


3. Treść ogłoszenia
Kolejnym po zdjęciach ważnym elementem ogłoszenia jest jego treść którą powinny cechować dwa elementy - rzetelność oraz konkretność. Często spotkać można się z opinią, zgodnie z którą dawkowanie informacji zaciekawi klienta i przyciągnie go do naszej nieruchomości. Praktyka zawodowa wskazuje jednak, że większa ilość informacji zawartych w ogłoszeniu pozwala na weryfikację klientów realnie zainteresowanych naszą nieruchomością od tych jedynie potencjalnie oglądających. W dłuższym okresie czasu przekłada się to na oszczędności czasu i paliwa.

Tworząc treść ogłoszenia należy pamiętać, że oprócz suchych danych i liczb warto wpleść do niego także język korzyści który będzie wzmacniać w kliencie pozytywny odbiór naszej oferty poprzez ukazanie mocnych stron naszej nieruchomości.

4. Wystrój wnętrza
W ostatnim czasie coraz szerszym zainteresowaniem cieszy się pojęcie home staging. Oznacza ono przygotowanie i wykreowanie wizerunku nieruchomości zachęcającego do pozostania w niej jak najdłużej. Głównym celem HS jest sprawienie aby klient pomyślał "To jest dom w którym chcę mieszkać!". Trzymając się kilku prostych zasad można poprawić wygląd lokalu na zdjęciach:

1) Brak rzeczy osobistych - takich jak zdjęcia z wakacji, kurtki i buty przypominające o przebywaniu w obcym mieszkaniu.

2) Stworzenie przytulnej atmosfery - aranżacja i ułożenie mebli w sposób zachęcający do spędzenia czasu we wnętrzu - np. rozpalenie w kominku przed prezentacją, położenie złożonego w kostkę koca na skraju fotela. Mózg odbiorcy łącząc ze sobą przedstawione symbole - ogień w kominku i ciepły koc wytworzy pozytywny obraz relaksu przy kominku podczas zimowego wieczoru.

3) Neutralne dodatki - pamiętając o potrzebie usunięcia pamiątek osobistych wskazujących na właściciela i "sprowadzających oglądającego na ziemię" nie należy zupełnie zapominać o dodatkach. Zbyt "sterylne" wnętrza mogą zostać odebrane przez klientów jako zimne i nieprzyjazne. Oferta internetowa jest bardzo bogata i umożliwia wybranie niebanalnych niepowtarzalnych dodatków przykuwających uwagę i tworzących klimat wnętrza jak np. poduszki czy materiałowe chusteczniki.


4) Odpowiednia ilość mebli - najważniejszy jest złoty środek. Zbyt mała ilość mebli może stwarzać wrażenie zbieraniny pojedynczych elementów wyposażenia (np. stolik i stojący w drugiej stronie pokoju pusty regał). Z kolei zbyt zagracone mieszkanie będzie potęgowało uczucie braku przestrzeni i optycznie zmniejszy wnętrze.

5) Dobre oświetlenie - to podstawa. Ciemne i ponure mieszkania nie będą zachęcały do pozostania w nim dłużej niż to konieczne i uniemożliwią poznanie szczegółów wnętrza.

5. Reklama outdoorowa
W początkowej fazie rozwoju internetu często spotykane były głosy wieszczące koniec tradycyjnej reklamy zewnętrznej. Kolejne lata zweryfikowały ten pogląd i dobrze wykorzystana reklama outdoorowa może być bardzo skutecznym uzupełnieniem tej internetowej. Proszę przypomnieć sobie kiedy podczas podróży samochodem zauważyli Państwo wywieszoną w oknie płachtę "sprzedam" oraz podany niżej nr telefonu. Akurat światło zmieniło się na zielone, trzeba było ruszać i czasu na zapamiętanie nr telefonu brak. Brzmi znajomo? A gdyby tak na klasycznej reklamie wywieszonej w oknie zamiast trudnego do zapamiętania ciągu cyfr umieścić adres domeny internetowej z adresem nieruchomości? Adres internetowy np. www.morska87.pl odsyłający do prostej strony www z opisem lokalu, galerią i zakładką do kontaktu może znacząco wyróżnić ofertę w gąszczu ogłoszeń na serwisach internetowych i płacht z trudnymi do zapamiętania numerami telefonów.
Trwa ładowanie komentarzy...